Johann Jacobs, założyciel naszej firmy, otwiera swój pierwszy sklep w tętniącym życiem, portowym mieście Brema w Niemczech. Oferując kawę, herbatę, czekoladę i ciastka, deklaruje, że jego misją jest "dostarczanie tylko najlepszych towarów, o najwyższej jakości i w rozsądnych cenach".
Johann Jacobs, założyciel naszej firmy, otwiera swój pierwszy sklep w tętniącym życiem, portowym mieście Brema w Niemczech. Oferując kawę, herbatę, czekoladę i ciastka deklaruje, że jego misją jest "dostarczanie tylko najlepszych towarów, o najwyższej jakości i w rozsądnych cenach
Kawa Jacobs staje się dostępna w najlepszych hotelach, restauracjach i kurortach na niemieckim wybrzeżu Bałtyku. A na ogromnych, transatlantyckich parowcach dociera po raz pierwszy do Ameryki. Dzięki temu doskonała kawa staje się dostępna dla wytrawnych smakoszy po obu stronach Atlantyku.
Walter, 22-letni bratanek Johanna, wraca ze Stanów Zjednoczonych i dołącza do firmy z nowymi pomysłami. Wprowadza eleganckie, efektowne opakowania, które po raz pierwszy prezentują aromat kawy Jacobs. Pierwsze slogany reklamowe sprawiają, że marka Jacobs zaczyna budować się w świadomości klientów. Flota samochodów dostawczych dostarcza teraz mieszkańcom Niemiec świeżą i aromatyczną kawę wprost do domu.
Po wojnie, podczas której nastąpiła przerwa w dostawie, a zakłady Jacobs uległy zniszczeniu, produkcja kawy wreszcie może zostać wznowiona. Ten rok to czas, w którym Walter otrzymuje pierwszą oficjalną, powojenną dostawę 12 worków zielonych ziaren kawy.
Walther Jacobs tworzy słynny slogan "wunderbar" (z niemieckiego: wspaniały) na potrzeby kampanii i reklamy marki. Ponadto, w roku 1957 zostaje wprowadzona do sprzedaży pierwsza kawa rozpuszczalna Jacobs - Mocca Press.
Syn Walthera, Klaus, dołącza do firmy w roku 1962 i pomaga zapoczątkować nową erę dobrobytu, wprowadzając nowe produkty, opakowania i komunikację na kolejne rynki. Należąca do Jacobs flota samochodów dostawczych Volkswagen Transporter w ikonicznych barwach ‘bumblebee’ (z angielskiego: trzmiel) staje się powszechnym widokiem w miastach.
Kawa Krönung staje się niezwykle pożądanym produktem, zyskując grono oddanych wielbicieli. Starannie zapakowana, wysyłana jest do bliskich sercu krewnych i przyjaciół w NRD. W roku 1973 po raz pierwszy poznajemy kultową postać pani Sommer, która przez kolejnych 12 lat pojawiać się będzie w kampaniach marki Jacobs.
W roku 1982 Klaus Jacobs decyduje o połączeniu marki z uwielbianym szwajcarskim producentem czekolady, firmą Suchard. Wydarzenie to staje się początkiem przekształcenia rodzinnej firmy w globalną markę.
W roku 1990 firma Jacobs zostaje sprzedana grupie Philip Morris, w ramach której marka staje się częścią Kraft Jacobs Suchard. Jacobs wkracza na nowe rynki, niosąc obietnicę prawdziwej, wysokiej jakości kawy do krajów byłego Związku Radzieckiego, Bliskiego Wschodu, Afryki i Ameryki Środkowej.
Kraft Foods przekształca się w Mondelez International Inc. i odsprzedaje swój dział kawy w ramach nowej fuzji z firmą Sara Lee. Tak powstaje Jacobs Douwe Egberts (JDE).
Następuje harmonizacja marki Jacobs w duchu nowej, wyrazistej identyfikacji wizualnej. Nadal zdobi ją złota korona wprowadzona 50 lat wcześniej. Nadal jej misją jest inspirowanie do zauważania wspaniałych rzeczy wokół nas.
JDE łączy się z Peet’s Coffee, w wyniku czego powstaje firma JDE Peet’s, notowana na giełdzie w Amsterdamie od maja 2020 roku.
Marka Jacobs z dumą reprezentuje inicjatywę JDE Peet's Common Grounds. Odpowiedzialne pozyskiwanie ziaren kawy to jeden ze sposobów, w jaki wspieramy farmerów i społeczności w regionach uprawy kawy.